Днес България

Винаги навреме

Днес България > Blog > България > От днес минималната работна заплата става 780 лева

От днес минималната работна заплата става 780 лева

От днес, 1 януари, минималната месечна работна заплата вече е 780 лв. Размерът ѝ се повишава с 9,9% спрямо сегашната ѝ стойност от 710 лв. Също от днес минималната часова работна заплата ще бъде 4,72 лв.

Може да прочетете повече за нашата нова рубрика "10 гастрономически минути с Мая"  тук.

Решението за ръста на минималната заплата беше взето на последното за 2022 г. правителствено заседание. Вицепремиерът и министър на труда и социалната политика Лазар Лазаров обяви, че увеличението осигурява възможност за компенсиране на нарастването на инфлацията през годината. Той посочи, че повишението на минималната заплата ще струва на бюджета за една година малко над 300 млн. лева.

Лазаров информира още, че със социалните партньори в началото на 2023 г. правителството ще започне работа по изготвянето на механизъм за определянето на минималната заплата за страната и създаването на условия за транспониране на директивата за адекватни минимални работни заплати.

Споделете тази новина
0 0 votes
рейтинг
абонирай се
Notify of
guest
0 Comments
най-стари
най-нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
Днес България
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.